Sneller
Je kunt in een kortere tijd meer informatie overbrengen. Een beeld zegt immers meer. In de tegenwoordige tijd is internet overal altijd beschikbaar en iedereen wordt overladen met informatie. Bezoekers vinden het fijn om een kort filmpje te kunnen zien in plaats van hele stukken tekst te lezen. Hoewel geschreven tekst zich wel beter leent voor gedetailleerde uitleg.
Gevoel overbrengen
Beelden roepen meer gevoelen op bij kijkers. In een tekst moet je veel uitweiden om hetzelfde gevoel bij de lezers op te wekken. Evolutionair gezien is lezen een recente ontwikkeling, en verwerken we beelden sinds het begin van ons menselijk bestaan. Daardoor kun je beelden onbewust makkelijker interpreteren.
Door een combinatie van beelden, tekst en muziek te gebruiken, spreek je meer zintuigen van je bezoeker aan. Dat zorgt voor een sterkere betrokkenheid dan alleen tekst en de boodschap blijft beter hangen.
Eigen stijl gebruiken
Door kleuren, beelden en zo mogelijk muziek te gebruiken die aansluiten bij je huisstijl, sluit je aan bij al je andere merkuitingen. Dat vergroot de herkenning van je merk onder je bezoekers.
Hergebruiken
Je kunt filmpjes vrijwel overal plaatsen en gebruiken. Het makkelijkst is natuurlijk plaatsen op je website. Maar deel ze ook via social media, of stuur ze eens mee met een nieuwsbrief aan je relaties bijvoorbeeld.
De mogelijkheden zijn eindeloos
Je kunt de filmpjes gebruiken voor eindeloos veel verschillende doeleinden. Wil je een uitleg geven aan je klanten of voor instructies aan medewerkers? Stuur eens een filmpje als originele uitnodiging voor een feest of presenteer je producten of bedrijf.
Probeer het zelf maar!! Wie van jullie heeft heel dit bericht gelezen, en wie scrolde er meteen naar het filmpje?